zondag 10 maart 2013

Cham­pig­non­ri­sot­to met Port Sa­lut en ru­co­la

Meestal kost het maken van risotto alleen al erg veel tijd. Bouillon toevoegen, blijven roeren, wachten totdat de risotto de bouillon heeft opgenomen en weer van voor af aan.... Dan ben je wel ruim 30 minuten zoet met alleen de risotto, die bij mij ook niet altijd lukt vanwege het gebrek aan geduld. Als het me te lang duurt dan gooi ik alle bouillon in 1x erbij met een soepzootje tot gevolg.
 
Deze risotto is niet alleen snel klaar en lekker maar ook nog eens vegatarisch. En nou hoor ik je denken, is ze vegatarisch? Nee hoor integendeel, ik vind het soms gewoon lekker om niet elke dag vlees of vis te eten.

 
Ingrediënten (2 à 3 personen)
 
- 1 pak risotto funghi rijst (275 gr AH)
  • - 1 bospaddestoelenbouillontablet 
  • - 1 bakje champignons (a 250 gr), in kwarten 
  • - 1 ui, fijngesnipperd
  • - 1 stukje Port Salut 50+ kaas (Franse kaas, 185 gr) in blokjes
  • - 1 zak rucola (75 gr)
 
Bereiding
 
Breng 500 ml water aan de kook en los het bouillontablet daarin op. Voeg dan de risotto toe en bereid verder volgens de aanwijzingen op de verpakking. Verhit olie in een hapjespan en fruit de ui 1 minuut. Voeg de champignons toe en bak in 4-5 minuten beetgaar. Schep de risotto erdoor als deze klaar is. Neem de pan van het vuur en schep er de kaas door. Breng de risotto eventueel op smaak met peper, verdeel over 2/3 (diepe) borden en garneer met rucola.
 
Tip: druppel een beetje balsamico azijn (de stroperige dikkere versie) over de rucola om nog meer smaak aan het gerecht te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten